Kegelove cviky – 10 zaujímavosti, ktoré ste o Kegelovych cvikoch nevedeli

Kegelove cviky sú overenou a obľúbenou cvičebnou metódou u mužov, trpiacich problémami s erektilnou disfunkciou, predčasnou ejakuláciou a samovoľnými únikmi moči  (tzv. inkontinencia). O Kegelovych cvikoch sa môžete dočítať aj v ďalšom článku.  V nasledovnom si uvedieme pár zaujímavostí a informácii, ktoré ste možno ešte nemali možnosť zachytiť.

  • Pointou a Vašou primárnou úlohou je naučiť sa vedome sťahovať svaly panvového dna. Tieto svaly lokalizujete pomocou zadržovania a uvoľňovania moči počas močenia. Keď budete schopní s týmto svalstvom pracovať, nevykonávajte viac sťahovanie počas močenia. V extrémnych prípadoch by mohlo dôjsť k infekcii močových ciest. Pri neskoršom bežnom vykonávaní cviku však nijaké riziko nehrozí.

 

  • Ľudia sú vynaliezaví a vymysleli ešte účinnejší spôsob posilňovania. Nemusí však byť príjemný pre každého. Kegelove cviky je možné vykonávať aj pomocou sťahovania konečníku (ako pri zadržiavaní vetrov). Spomínaní vynaliezavci cvičia tak, že si do konečníka zasunú prst a okolo neho sa snažia sťahovať svalstvo.


Kegelove cviky

  • Každodenné a dlhodobé cvičenie môže po čase začať byť stereotypné a nudné. Snažte sa preto cvičenie obmieňať. Cvičte na iných miestach a v iných polohách. Cvičte v inom čase. Snažte sa cvičiť tak, aby Vás cvičenie bavilo a neprekážalo Vám.

 

  • Pokiaľ by tieto zmeny nezabrali, skúste do cvičenia zapojiť aj Vašu partnerku. Nielenže sú cviky prospešné aj (a najmä) pre ženy, z cvičenia sa môže stať príjemná súčasť Vášho sexuálneho života.

 

  • Ženy môžu cvičenie praktikovať aj formou vloženia si prstov do vagíny a sťahovania svalov okolo nich. V tomto prípade výhoda spočíva v tom, že partnerkine prsty môžu nahradiť prsty Vaše a v najpríjemnejšom prípade Váš penis. Výsledkom je ďalšie spestrenie sexu vďaka Kegelovym cvikom.

 

  • Samotný orgazmus je vlastne niekoľkonásobným stiahnutím všetkých svalov, ktoré precvičujeme pri Kegelovych cvikoch. Orgazmus teda funguje ako veľmi intenzívny cvik! Odporúčame cvičiť čo najčastejšie.


Kegelove cviky

  • Oslabovanie svalstva panvového dna zapríčiňujú mnohé príčiny. Fajčenie, sedavé zamestnanie, prekonané zápaly močových ciest , chirurgicky odstránená prostata, cukrovka a ďalšie. Ak máte skúsenosť s niektorým z týchto činiteľov, Kegelove cviky sú pre Vás ideálnym cvikom aj v rámci prevencie pred ochoreniami a problémami.

 

  • Pre začiatočníkov sa odporúča cvičiť v polohe ležmo, ideálne pred spaním. Postupom času však môžete cvičiť prakticky všade a v akejkoľvek polohe. Administratívni pracovníci či vodiči z povolania by mali cvičiť pravidelne aj počas pracovnej doby, pretože práve u nich vzniká najväčšie riziko oslabenia svalov panvového dna.

 

  • Pokiaľ sa snažíte nenápadne cvičiť na verejnosti, dbajte na správne vykonávanie cvikov. Stáva sa, že najmä nováčikovia okrem potrebných svalov sťahujú aj brušné, stehenné alebo sedacie svaly, čo môže pre pozorovateľa pôsobiť humorne, akoby mal cvičiaci nutkanie si „odskočiť“.

 

  • Už sme si objasnili, že Kegelove cviky je vhodné cvičiť pri problémoch s únikom moči. Menej známe však je, že cviky sú výbornou pomocou aj pri problémoch s  fekálnou inkontinenciou.



Powered by the Product Review Wordpress Theme