Testosterón – ako ho zvýšiť v 10 krokoch?

testosteron

Testosterón je hlavný mužský hormón. Vplýva na „mužnosť“ a aj vďaka nemu sú muži chlpatejší a svalnatejší, než ženy. Za úlohu má aj iné, než viditeľné vplyvy.

Testosterón nás podvedome tlačí do oplodňovania „samičiek“ a kvôli nemu vedia byť muži neverný. Príroda nás zásobila testosterónom na to, aby sme sa snažili o zachovanie rodu. Testosterón muža vybavil aj „ochranárskym“ inštinktom. Preto chceme zabezpečiť svoje partnerky a neskôr celú rodinu.

 

Testosterón a plodnosť

V neposlednom rade má hladina testosterónu vplyv na našu sexualitu. Kto ho má viac, ten je „nadržanejší“ a sex vyhľadáva vo väčšom. Zároveň vďaka nemu dokáže súložiť dlhšie, má pevnejšiu erekciu a silnú ejakuláciu.

  • Podieľa sa na budovaní svaloviny
  • Pomáha páleniu podkožného tuku
  • Posilňuje erekciu, chuť na sex a výkon
  • Ovplyvňuje priebojnosť, dravosť a dominantnosť
  • Ovplyvňuje silu a imunitu

VEDELI STE, ŽE hladina testosterónu začína prirodzene klesať po 30 roku? Ročne klesne produkcia o 1 až 2 %.

Práve nízka hladina testosterónu môže za oslabenie týchto funkcií, a vtedy prichádza otázka:

 

Ako zvýšiť hladinu testosterónu?

Na hladine testosterónu sa odzrkadľuje naše správanie k sebe samému. Naša životospráva – stravovanie, pohyb, práca, záľuby aj zlozvyky.

Prečítajte si preto našich 10 najjednoduchších metód, ako zvýšiť hladinu testosterónu aj bez nutnosti užívania doplnkov stravy či hormonálnej liečby.

Ak by ste predsa len chceli produkciu testosterónu „nakopnúť“ ihneď, tabletky Vimax čakajú na vašu objednávku.

 

Testosterón a životospráva

Spánok

Telo produkuje dostatok hormónov iba ak si má kedy odpočinúť. Neponocujte a spite aspoň 7 – 8 hodín.

Menej, než 5 hodín spánku denne dokáže spôsobiť úbytok testosterónu až o 15 %.

nedostatek testosteronu

Chce sa vám spať? Choďte spať a zbytočne neponocujte!

 

Stres

Pri strese sa produkuje stresový hormón kortizol, ktorý spotrebúva stavebnú látku hormónov prengenolon. To oslabuje tvorbu testosterónu, ktorý sa nemá z čoho budovať.

Dlhodobý stres preto dokáže znížiť hladinu testosterónu a je pomerne náročné upraviť ju do pôvodných hodnôt, pretože stresové situácie nemožno predpokladať.

 

Testosterón a fyzické aktivity

Sex

Ako iné pohybové aktivity, aj sex zvyšuje testosterón. Nie je to však iba o súloži. K zvýšeniu vyplavovaniu hormónov prispievajú aj vzájomné dotyky, túlenie a dôvera v páre.

Muži s pravidelným sexom v dobrom vzťahu bez stresu majú omnoho vyššie hladiny testosterónu (a ďalších). Sex si doprajte do čo najvyššieho veku. Má vplyv na dobré zdravie.

TIP NA ČLÁNOK: Sex a seniori – aké sú ešte možnosti?

 

Posilňovanie a šport

Ideálne sú cviky s vlastnou váhou, prípadne ťažšími činkami, mŕtve ťahy a podobne. Záťažové cvičenia celého tela majú na vyplavovanie testosterónu najlepší účinok. Cvičte menej opakovaní s väčšou váhou.

 

ako zvýšiť hladinu testosterónu

Títo páni majú vďaka posilňovaniu a strave mnohokrát vyššiu hladinu testosterónu

 

Testosterón a potraviny

Vitamíny a minerály

Správne vyživené telo správne produkuje testosterón. Ak ste ten typ muža, ktorý sa bez mäsa jednoducho nenaje a zelenina, ovocie, strukoviny sú mu takmer cudzie, v tele potrebné živiny chýbajú.

K mäsu si vždy naložte poriadnu porciu zeleniny a nezabúdajte ani na šťavy. Iste ale zabudnite na hranolky a vyprážané prílohy. Pre tvorbu testosterónu osoh nemajú.

ODPORÚČAME! Tablety Vimax s prírodným zložením doplnia vitamíny a minerály pre správnu výživu semenníkov.

 

Pre tvorbu testosterónu je nevyhnutný:

  • Horčík
  • Selén
  • Vitamín B6
  • Vitamín C
  • Vitamín D
  • Vitamín H
  • Vitamín B6
  • Zinok

 

Sacharidy

Sacharidy síce potrebujeme vyradiť pri diéte, no ak práve nepotrebujete chudnúť, dostatočný prísun sacharidov je pre testosterón nevyhnutný.

Sacharidy sú vlastne cukry, avšak cukríkmi a čokoládou sa nenapchávajte. Opäť voľte ovocie a sladké druhy zeleniny, zemiaky, cestoviny a strukoviny.

VIETE, ŽE Vimax tablety sú vyrobené výhradne z rastlín? Okrem afrodiziakálnych účinkov a podpory erekcie tak zásobujú telo a semenníky pre optimálnu tvorbu testosterónu.

 

 

Tuky

Existujú zdravé aj nezdravé tuky. Tie nezdravé poznáte – prepálený olej vo fastfoodoch, stužené tuky v polotovaroch a trvanlivých potravinách.

Zdravé tuky telo potrebuje, takže do jedálnička zaraďte olivový olej a oleje zo semien (makový, konopný, ľanový, orechový a pod.). Aj diétne mäso obsahuje tuk (hydina, králik, bravčová panenka). Ideálne sú tučné ryby, vajcia a avokádo. Vždy však dbajte na vhodný spôsob úpravy.

 

podpora tvorby testosterónu

Výborná potravina je tuniak. Zdravé tuky nemusia byť nudné

 

Mlieko menej

Toto odporúčanie je skôr teoretické, avšak príčinou je možný zvýšený výskyt estrogénu (ženského pohlavného hormónu) vo veľkovýrobe mlieka. Kravy sa ním jednoducho dopujú a hladina hormónu sa v mlieku odrazí.

Vhodným variantom je dobré mlieko z BIO chovov od „normálnych“ kráv. Kúpite v špecializovaných predajniach alebo priamo na družstve, ak bývate na vidieku.

ODPORÚČAME! Tablety Vimax s prírodným zložením doplnia vitamíny a minerály pre správnu výživu semenníkov.

 

Menej sóje

Sóju ako muži zrejme vedome nekonzumujeme, avšak vyskytuje sa v mnohých polotovaroch ako lacné „plnivo“. Nájdete ju v nátierkách, mäsových výrobkoch, pečive, cukrovinkách. Prakticky všade, kde výrobca hľadí na lacné náklady.

Zložky v sóji dokážu pôsobiť podobne, ako ženské hormóny. Niektoré štúdie sóju vinia aj zo zníženia funkcie štítnej žľazy.

 

Poctivý pitný režim

A tým myslíme hlavne vodu. Pozor však na balené vody, keďže z plastu sa taktiež vyplavujú látky, ovplyvňujúce hladiny hormónov (anglický vedecký článok TU).

Pite preto hlavne kohútikovú vodu. Ak ju nemáte kvalitnú, zvážte kúpu dobrého filtra.

hladina testosterónu zdravého muža

Ľudstvo zatiaľ nemyslelo vhodnejší a zdravší pitný režim, než čistú vodu

 

Ako zvýšiť hladinu testosterónu? Vylúčte z tela prebytočný estrogén

Kvôli vysokému estrogénu rýchlejšie priberiete tuk, zväčšia sa dokonca aj prsia. Okrem znižovania testosterónu pre vlastnú produkciu ovplyvňuje striedanie nálad. Ako sa ho zbaviť čo najrýchlejšie?

  • Tvrdo cvičte a zbavte sa nadbytočného tuku
  • Spite dostatočne a nestresujte sa
  • Minimalizujte plastové obaly
  • Nakupujte nezávadne balené potraviny v BIO kvalite
  • Jedzte viac koreňovej zeleniny a citrusov
  • Minimalizujte alkohol, sóju a mlieko z veľkochovov

 

Andropauza – znižovanie testosterónu

Na začiatku sme písali, že produkcia testosterónu sa oslabuje vekom. Po 50 roku nastáva tzv. andropauza, ktorá sa okrem hormonálnych zmien prejavuje aj nezáujmom o sex, náladovosťou a stratou chuti do života.

Andropauze sme sa venovali v samostatnom článku „Andropauza – dá sa oklamať?“. Dozviete sa, ako ju posunúť na čo najneskôr a užívať si sexuálny život čo najdlhšie.

 

Testosterón ovplyvníte vy!

V článku sme spísali bežné a jednoduché metódy pre zvýšenie testosterónu. Ak ste ich doposiaľ nedodržiavali, je jasné, prečo začala hladina „pokrivkávať“.

Zaradiť môžete aj tablety Vimax, ktoré pri posilnení testosterónu pomôžu ako „prírodný pomocník“, avšak nezabudnite, je potrebné žiť zdravšie. Telo to spozná a okamžite sa začne meniť k lepšiemu, vrátane erekcie, libida a rapídneho zvýšenia testosterónu.

 

 



Powered by the Product Review Wordpress Theme